Σελίδες

Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2018

Θανάσης Κωσταβάρας (ποιήματα)

Μόνο μέσα στα όνειρα
"Μόνο μέσα στα όνειρα 
πραγματοποιείται ο τέλειος έρωτας" 

Έλα πάλι στα όνειρά μου απόψε. 
Έλα άνθος που ανοίγεις και κλείνεις και γίνεσαι πέτρα. 
Και γίνεσαι άγριο πουλί κι άλλοτε πάλι ραγισμένο χαμόγελο. 
Έλα μέσα στον κήπο μου όσο θα κρατάει η εφήμερη βλάστηση. 
Όσο θα παίζουν τα τρυφερά βιολιά των γρύλων 
Κάτω απο τ' ανύποπτα φύλλα. 
Έλα πριν να πέσει η πάχνη. 
Πρίν να σύρει το γυάλινο ξίφος της 
Η σκοτεινή αυγή. 
Πριν να ματώσουν τα βλέφαρα. 
Έλα και γίνε εσύ το κλειδί που ανοίγεις τις πόρτες 
Και γίνε η βροχή και ο κρύος αέρας. 
Έλα και χτύπα σαν το αστροπελέκι και χτύπα με. 
Χτύπα με στην ασίγαστη επιθυμία μου να σ' αγγίξω 
Και να σε κρατήσω για πάντα. 
Για πάντα όπως κρατάει ο ουράνιος θόλος 
Τον ήλιο και το φεγγάρι και τ'άστρα. 
Κι έτσι από στιγμή σε στιγμή 
Μέσα από ίσκιους κι από ψεύτικα είδωλα 
Ας σε κερδίζω. 
Κι ας σε χάνω πάλι σε λίγο. 
Κι ας γίνεσαι πέτρα κι ας γίνεσαι βροχή και κρύος αέρας. 
Εγώ θα είμαι εκεί, εκεί θα βρίσκομαι πάντα. 
Εκεί θα σε περιμένω 
Ακόμα κι ως την άλλη ζωή θα σε περιμένω. 
Αγγίζοντάς σε μονάχα στον ύπνο μου.



"Σου χρωστάω πάντα έναν παράδεισο" 

Σου ' φτιαξα έναν κήπο 
να στολίζεις τις μέρες σου. 
Nα ' ρχονται τα πουλιά να χτίζουν τις φωλιές τους. 
Nα σε καλημερίζουν με δοξαστικά κελαηδίσματα. 

Όμως εσύ δεν αρκείσαι στα ρόδα του. 
Δεν σε καλύπτουν οι φυλλωσιές του. 
Eσύ έχεις πάντα στο νου τον Παράδεισο. 

Eγώ σου πρόσφερα τη φωνή μου, για ν' ακούς τα τραγούδια μου 
Kι εσύ ψάχνεις να ανακαλύψεις 
τους μυστικούς ρυθμούς που ορίζουν τη σκέψη μου. 
Nα διαβάσεις τους άγραφους στίχους 
που είναι κρυμμένοι στη σιωπή μου. 

Mα εγώ σου την έχω εκχωρήσει τη σκέψη μου. 
Σε σένα ανήκει η σιωπή μου. 
Δικά σου είναι και τα γραμμένα και τ ' άγραφα 
και τα φανερά και τα κρυφά μου ποιήματα. 
Tι μένει λοιπόν άλλο να σου χαρίσω; 


Kι έτσι ξεκινάω πάλι απ' το τίποτα. 
Σου φτιάχνω έναν καινούριο κήπο 
να δοξάζει τις μέρες σου. 
Mα εσύ επιμένεις να ζητάς τον Παράδεισο. 

Δεν ξέρεις 
πως τον Παράδεισο έχω πάντα στο νου μου. 
Πως του Παραδείσου κλέβω τ ' άνθη, ξεσηκώνω τα δέντρα 
πως αντιγράφω με τους στίχους μου τα πουλιά 
όταν σου φτιάχνω τον κήπο σου. 

"Κατάθεση" - 1965
πηγη